Klachten
Klacht over Gemeentebelastingen Amstelland? Niet netjes behandeld door een medewerker? Dan kunt u een klacht indienen.
Gemeentebelastingen Amstelland is een gemeenschappelijke regeling tussen zes gemeenten waarbij Amstelveen als centrumgemeente de uitvoering doet. Tussen de gemeenten is afgesproken dat klachten over de uitvoering worden opgepakt door de onafhankelijke klachtencoördinator van Amstelveen.
Vindt u dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar? Dan kunt u een klacht digitaal, schriftelijk, per e-mail of telefonisch indienen bij de onafhankelijke klachtencoördinator.
De klachtencoördinator neemt binnen één week contact met u op om u te informeren hoe uw klacht wordt afgehandeld.
Gemeente Amstelveen
Klachtencoördinator
Antwoordnummer 103
1180 VB Amstelveen
klacht@amstelveen.nl
(020) 540 49 11
Vermeld uw naam, telefoon, e-mailadres, een omschrijving van de gebeurtenis waarover u klaagt en een mogelijke oplossing.
De klachtencoördinator behandelt geen klachten over politieke ambtsdragers. Voor informatie over dit onderwerp moet de site van de gemeente zelf worden geraadpleegd.
Bezwaar en beroep
Bent u niet tevreden over de wijze waarop uw klacht is opgelost? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Ombudsman Metropool Amsterdam.
Wetgeving
Algemene wet bestuursrecht
Wet Nationale ombudsman
Meestgestelde vragen
-
Ik ben het niet eens met de beslissing op mijn klacht over een medewerker van de gemeente, wat moet ik doen? ({{ (accordion=='ik-ben-het-niet-eens-met-de-beslissing-op-mijn-klacht-over-een-medewerker-van-de-gemeente-wat-moet-ik-doen') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Bent u niet tevreden over de wijze waarop uw klacht is opgelost? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Ombudsman Metropool Amsterdam.
-
Ik heb een klacht over een medewerker van de gemeente, wat moet ik doen ? ({{ (accordion=='ik-heb-een-klacht-over-een-medewerker-van-de-gemeente-wat-moet-ik-doen') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Vindt u dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar? Dan kunt u een klacht indienen.
-
Waar kan ik een klacht over de gemeente indienen ? ({{ (accordion=='waar-kan-ik-een-klacht-over-de-gemeente-indienen') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Klachtencoördinator
Antwoordnummer 103
1180 VB Amstelveen
klacht@amstelveen.nl
(020) 540 49 11
Vermeld uw naam, telefoon, e-mailadres, een omschrijving van de gebeurtenis waarover u klaagt en een mogelijke oplossing.
De klachtencoördinator behandelt geen klachten over politieke ambtsdragers. Voor informatie over dit onderwerp moet de site van de gemeente zelf worden geraadpleegd. -
Wat is het verschil tussen een bezwaar en een klacht? ({{ (accordion=='wat-is-het-verschil-tussen-een-bezwaar-en-een-klacht') ? 'uitgeklapt' : 'ingeklapt' }})
Bezwaar:
U kunt een bezwaarschrift indienen als u het niet eens bent met een besluit van een gemeente. Bijvoorbeeld over het verlenen van een evenementenvergunning.
Klacht:
U kunt een klacht indienen bij de gemeente als u het niet eens bent met de bestuurders of ambtenaren. Bijvoorbeeld als uw brief niet op tijd wordt beantwoord. Of als u vindt dat de gemeente u niet juist behandelt.